tirsdag 5. januar 2016

Tullemor tunika til ei skjønn lita tullemor

Tullemortunikaen er et mønster fra Marte Helgetun, og jeg brukte orginalgarnet Superwool. Mykt og godt garn som passer fint til små barn. Dessuten kunne jeg bruke pinnenummer 4 og tunikaen var ganske kjapp å strikke. 

Skjønne Henrikke på 1,5 år fikk denne i julegave hos min datter som er gudmor til den lille tulla. 


Jeg tenker at den kan være kjekk å bruke til hverdags, og på kalde dager kan man gjerne ha en ulltrøye under. 



Lena

1 kommentar:

  1. Nydelig tunika på ei skjønn, lita jente! Synes hun ble veldig fin i den, og så er det jo så deilig å gå i tunika. Tror denne tunikaen kommer til å bli brukt mye. Jentene er ikke store før de elsker å pynte seg.

    Hilsen fra Ingunn og 23 minusgrader. Fint strikkevær.

    SvarSlett

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)