mandag 22. april 2013

Genser i Kauni

Da har jeg endelig fått strikket med Kauni garnet som har ligget lenge på vent :-)
 
Kauni finnes i ensfarget, men også i mange flotte fargeskift. Jeg har brukt bunnfarge svart/CC og mønsterfarge EE som går fra hvitt til skarp rosa.
 
Mønsteret fant jeg i den nye boka "Norsk moderne strikk". Her fant jeg mange fine modeller og valget falt på en genser med rundfell, inspirert av Setedalsgenseren.
 
Kjekk å strikke og ikke minst å montere, bare 10 masker under hver arm som skal syes sammen. Med dette garnet ble det også minimalt med tråder å feste, nøstene er nemlig ca 150 gram.
Jeg brukte litt over 2 nøster i bunnfarge, og godt under et halvt nøste av mønsterfargen.
 
I boka har de brukt Drops Karisma, jeg fant ut at det var veldig lik strikkefasthet med Kauni så det gikk fint :-). Likte godt at det skulle være noen omganger ekstra i nakken, så slipper man samme problem som jeg fikk på Mariusgenseren som etter min smak er for vid i halsen.
 
 
 
Veldig fornøyd med fargeskiftet og med fasongen. Genseren er hærlig lett å ha på seg :-)
 
Ha en fin uke!
 

3 kommentarer:

  1. Stilig og fin genser! Jeg ser at det kaunigarnet er så populært rundt om på strikkebloggene, så det må jeg nok prøve meg på etter hvert. Og det er jo en stor fordel med så store nøster, som gir lite trådfesting;)

    SvarSlett
  2. Kjempefin genser! Du er så flott i den! Jeg har brukt Kauni til et sjal og er veldig fornøyd med det.
    Denne genseren kommer du nok til å bruke mye. Synes størrelsen er så passelig også. Det er nok flere som ønsker seg en slik genser.

    Fortsatt fin mandagskveld!

    klem

    SvarSlett
  3. Genseren ble super og Kaunigarnet har mange lekre farger. Dessverre så klarer jeg ikke å strikke av det for jeg synes det er så hardt, selv etter vask. Men jeg er nok litt sær. Genseren din er i hvertfall lekker!

    SvarSlett

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)