lørdag 9. februar 2013

Et islandsk soloppgangssjal i Faerytale

Da var morsdagsgaven til mamma ferdig! Denne startet jeg med i januar og var kommet godt i gang da jeg oppdaget at jeg hadde fått en feil i rapporten... måtte rekke opp mye :-(  Å rekke opp dette mohairaktige garnet var et sant H! Derfor stakk jeg hele prosjektet i en skuff og strikket Mariusgenser først :-P Vel, jeg fant fram skjerfet igjen denne uka og nå er det endelig ferdig.
 
Mønsteret fant jeg her på Pickles
 
Må si at det ikke er et full-fart prosjekt, det tar litt tid å strikke selv om det ikke er vanskelig.
Når det er sagt så er jeg veldig fornøyd med resultatet, det er et vakkert mønster og det kjennes godt, mykt og luftig ut :-)
 
Det gikk med to nøster av faerytale i benhvit. Så hadde jeg litt rester av samme garn i støvrosa fra Dorthegenseren min som jeg fant ut ville gjøre seg på kantene. Jeg heklet løst med stor heklenål og synes det gjorde seg med litt kontrast.
 
 
Nærbilde av mønsteret, navnet kommer visstnok av at det ser ut som soloppganger :-)
 
 
 Ha en super lørdag og god morsdag til alle mødre i morgen :-)



3 kommentarer:

  1. Lekkert! Dette blir nok en suksess! Har vært inne på Pickles og sett på mønsteret.....

    SvarSlett
  2. Nydelig sjal til mamman din.. :)

    SvarSlett
  3. Åh, dette ser florlett og bare HERLIG ut :) Heldige mammaen din som får et slikt, men jeg tror hun fortjener det ;)

    SvarSlett

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)