onsdag 1. august 2012

Moods of Norway look a like - grytekluter

Jeg kom over et Moods of Norway lignende mønster på strikkesida på facebook  for en tid tilbake. Jeg la meg på minnet at det måtte jeg prøve meg på. Jeg har litt rosa tilbehør på kjøkkenet mitt, og når Casa Kreativ nå i juli hadde fargen rosa som tema så måtte jeg finne fram møsteret :-)

Jeg kjøpte denne gangen Mor Aase på Rema, første gang jeg tester det garnet og det var helt ok å bruke. Det tåler 60 grader, og det bør grytekluter tåle skal man få de rene.

Jeg har brukt mønsteret på nettet, men startet og avlsuttet med litt perlestrikk for å få gode kanter. Så kuttet jeg litt av mønsteret i overkant da jeg syntes de var lange nok. Man må passe på å tvinne garnet på baksiden, og helst ikke samme plass omgangen etter. Jeg ser litt av rosafargen gjennom maskene på det hvite, men jeg tror det blir bedre etter en vask når garnet går mere sammen.

Jeg strikket også en klut, noe som tydeligvis er veldig in for tiden. Jeg la nok opp litt for få masker, så jeg skal strikke noen nye som blir bredere etterhvert. Kluter koker jeg, så det spørs vel om de helst skulle ha vært strikket i hvitt, men det er jo litt kjedelig :-/



Ha en fin dag :-)

Ettersom ikke alle er på facebook og mange vil ha mønsteret, så tar jeg sjangsen på på legge det ut her. Når det ligger på facebook på en gruppe så er det jo for å dele, jeg bare deler videre :-)

8 kommentarer:

  1. Stilig sett! Det er så artig å lage "småsett" til kjøkkenet :)

    SvarSlett
  2. Fine grytekluter:) Ja kjedelig med hvite kluter. Jeg strikker også kluter i sterke farger og synes det er best slik:)

    SvarSlett
  3. Så stilige :) Disse tror jeg at jeg må prøve meg på :)

    SvarSlett
  4. Tusen takk for at du deler Lena!
    Disse er bare så kule :-)

    SvarSlett
  5. Jeg koker mine kluter som er strikket av mor Aase bomullsgarn. De beholder både fargen og fasongen

    SvarSlett
  6. Utrolig stilige !!!!!

    SvarSlett
  7. Kjempefine kluter :o) Men hvilken størrelse bruker du på pinnene? Og er det bomullsgarn du har brukt?

    SvarSlett
  8. Hei : ) , har som prosjekt frem til jul å strikke , og tenker at grytekluter er det simpleste .
    Tingen er at jeg er udugelig til å strikke ! Håndtverkfaget tema strikking er ikke min sterke side.

    Er du villig til å lære meg ? :D

    SvarSlett

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)