tirsdag 31. juli 2012

Min første heklede pute

Dette er mitt første prosjekt som går ut på å hekle lapper, og veien ble til mens jeg gikk... hadde ingen anelse på hvordan den skulle bli :-)

Jeg dro på garnbutikken, fant et mykt og god bomullsgarn i farger jeg hadde lyst på. Valget falt på Petunia i glade sommerfarger, altså rosa pluss hvit og beige :-D

Jeg tok utgangspunkt i et mønster fra Drops på garnstudio. Hverken garn eller størrelse på heklekrok er likt, så jeg måtte prøve meg fram. Jeg heklet 9 ruter på framsiden, og brukte staver på baksiden.

Jeg har en rosa innerpute, men selve puten er nok litt tykk for lappene blir litt for mye strukket. Jeg har ikke fått dampet den skikkelig i fasong heller, så det vil nok hjelpe litt det også.





Underveis, her har jeg heklet 6 lapper, vurderte å hekle mellomlegg og lage en mindre pute, men fant ut at jeg heller ville ha en større pute.


Baksiden består bare av staver, jeg måtte bruke alle fargene for å ha nok garn.


Må innrømme at jeg kunne tenke meg noen justeringer, men puta er grei nok og passer godt i soffan. Så skal jeg etterhvert hekle flere, og da med et annet mønster jeg har funnet.


Casa kreativ er som tidligere nevnt rosa, så denne blir mitt tredje bidrag dit.




Her sitter jeg og koser meg med hekletøyet, er vel ingen tvil om at jeg er glad i rosa!

Jeg har fortsatt et rosa prosjekt til, det blogger jeg om i morgen .... kanskje :-))


1 kommentar:

  1. Så flott! Det e så artig at de "oldemorrutene" er kommet fram i lyset igjen :) Har også puteplaner - men i en noe annen variant :)

    SvarSlett

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)