tirsdag 17. april 2012

Ny Kari Traa lue

Jeg strikket meg en ny Kari Traa (look a like) lue i påska, den skulle være til min lilla Stormbergjakke. Min datter liker den jakken godt og stjeler den titt og ofte, så da blir kansje lua også brukt av henne :-)

Hun måtte iallefall pent stille som modell når jeg skulle ha bilder av den!

Jeg har brukt Sandes Smart garn på pinne 3,5, lys og mørk lilla og naturhvit. Luene er lette å strikke, man lager sine egne varianter av striper og velger de fargene man selv liker - i tillegg synes jeg de er veldig fine, så det blir nok flere slike luer.

Jeg har brukt mønsteret til Niko, hun har lagt ut trinn for trinn oppskrift så hvem som helst kan strikke denne. Det eneste du selv må finne ut er bredde og høyde. Bredden er jo enkel, da stopper man bare når den passer - mens høyden kommer an på hvor baggy du vil ha den. Selv synes jeg rundt 25 cm er en grei høyde.

Det passet jo bra at Casa kreativ hadde lilla på fargealongen denne måneden, så dette blir mitt bidrag.

Idamor tar modelljobben med et smil :-)



Ha en fin kveld, tirsdag er tv-kvelden min :-)

8 kommentarer:

  1. Kjempeflott lue - liker farvene!!! Og NYDELIG Idamodell :) :)

    Klem

    SvarSlett
  2. Nydelig lue, likte fargene! ;) Må nok strikke en slik..

    SvarSlett
  3. Kjempefin:) strikken også på en sånn, men har tatt opp to ganger, så nå ligger den i UFO haugen;)

    SvarSlett
  4. Dette er ei lue helt i min smak. Kjempesøt modell! Jeg har strikka mange Kari Traa-luer, men ikke så baggy og uten dusk. Stilig med lue og jakke som matcher!

    Ha en fin dag!

    SvarSlett
  5. åååh utrolig flott farger:)) nydelig datter også da;)

    SvarSlett
  6. Hei Lena, hjertelig velkommen til Bloggedamer40+. Bloggen din ligger under HOBBY på høyre side av bloggen.
    Ta gjerne med deg en "knapp" og link til siden om du vil.
    Jeg ønsker deg en god helg!
    Klem, M
    ( \_/ )
    (='.'=)
    (")_(")
    Ps...så mye fint du lager!

    SvarSlett
  7. Så fine luer du har strikket og tusen takk for linken :)))Ha en fin søndag, klem fra Beth

    SvarSlett

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)