fredag 27. januar 2012

Shabby Chic på lerret!

Jeg fikk virkelig sans for å scrappe på lerret før jul, og jeg elsker shabby chic stilen :-)

Vi malte og pusset opp på gjestetoalettet rett før jul, og nå savnet jeg å ha noe pynt på veggene. Løsningen ble lerret kjøpt på Chlas Ohlson. Jeg fikk kjøpe noen nydelige servietter hos Lene-Sofie som jeg tok utgangspunkt i, deretter har jeg bare kost meg og prøvd meg fram med diverse dupeditter.

Jeg skal gi en kortfattet beskrivelse:

Først har jeg grunnet med rosa akrylmaling og hvit gesso. Deretter har jeg limt på en serviett med grå noter og snøkrystaller. Litt mere hvit gesso for å dempe rosa-fargen.  Et lag med lysblå papir, osteklut og rund kakeserviett ble bakgrunnen til hovedmotivet som er en serviett jeg har limt på hvit tykk kartong klippet i hjertefasong. Et metallhjørne har fått litt hvit gesso og bittelitt glitter før det ble limt på hjørnet av det blå bakgrunnspapiret.

Deretter har jeg lagt på det jeg fant av egnet pynt.: Sommerfugl og swirl-dies fra Cheeri Lynn, roser fra WOC, charms fra diverse, hjerte-kakeserviett og buttle cup fra Papirpikene, hjerter fra Nille, perler fra Kort & Godt, to forskjellige blonder, ett fra Nermo-service og ett fra Papirpikene (sløyfen). På tagen har jeg limt på samme serviett som på bakgrunnen. Her har jeg stemplet på tekst fra Kreative hender. 

Jeg tror bildet er ferdig nå, men man vet aldri... plutselig så finner man ut at man skal endre noe :-P


Disse englene er så nydelige..


Jeg har brukt en del gesso, glitterlim og glitter på mye av pynten


På buttlecupen, eller bruskorken.. har jeg limt på en engel som fikk et lag med craklelim, det gir en fin effekt.



Nærbildet av hjørnet, her ser man litt av bakgrunnen.


Dette bildet ønsker jeg å melde på utfordringen til

13 kommentarer:

  1. Så nydelig Lena :) Kan tenke meg det er trivelig å være på gjestedoen din ;)

    SvarSlett
  2. ååå... så fint lerret! Flott shabby, med mange lekre detaljer!
    Takk for at du ble med på utfordringen vår hos TJSC

    SvarSlett
  3. så lekkert:) Liker alle blomstene og fagene er jo bare så lekre sammen. Det motivet er jo så nydelig:)

    SvarSlett
  4. for et nydelig lerret.
    selv om det var masse blomster på, og tekst med blomster så fikk jeg vinterfølelse av dette her jeg altså.
    herlige farger og.
    takk for ditt bidrag. klem pia

    SvarSlett
  5. Så lekkert dette var! Her var det SÅ mange herlige detaljer, helt nydelig!

    Tusen takk for herlig bidrag til utfordringen vår hos That's just so cute!

    Klem Stine :-)

    SvarSlett
  6. Magnificent beat ! I wish to apprentice even as you amend your web site, how could
    i subscribe for a blog site? The account helped me
    a appropriate deal. I had been tiny bit acquainted of this your broadcast offered shiny clear concept

    Feel free to visit my blog post: hand pole saw prunner

    SvarSlett
  7. Hi there, You have done an incredible job. I will certainly digg it and personally recommend to
    my friends. I am sure they will be benefited from this website.


    Also visit my web site owning a hungarian hound

    SvarSlett
  8. At this moment I am going to do my breakfast, later than having my breakfast
    coming over again to read additional news.

    Here is my webpage; mazda rx 8 review

    SvarSlett
  9. Hi there, I wish for to subscribe for this webpage to
    take most up-to-date updates, thus where can i do it please help out.



    Also visit my web site :: mazda oem parts

    SvarSlett
  10. Superb post however , I was wanting to know if you could write a litte more
    on this topic? I'd be very thankful if you could elaborate a little bit more. Bless you!

    Also visit my web blog: exercise

    SvarSlett
  11. I blog quite often and I truly appreciate your information.
    This article has truly peaked my interest. I am going to bookmark your blog and keep checking for new details about once per week.
    I subscribed to your RSS feed as well.

    Review my web-site - americanheart org presenter jhtml identifier

    SvarSlett
  12. Write more, thats all I have to say. Literally, it
    seems as though you relied on the video to make your point.

    You clearly know what youre talking about, why throw away your intelligence on just posting videos to your weblog when you could be giving us
    something enlightening to read?

    My blog post - chin straps for snoring

    SvarSlett
  13. For most up-to-date news you have to go to see world-wide-web and
    on internet I found this website as a most excellent web page for latest updates.



    my web-site; garbage disposal

    SvarSlett

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)