fredag 30. desember 2011

Pjonede votter

Jeg husker at jeg lærte å pjone da jeg gikk i 5. klasse, og at jeg den gang pjonet et par blå votter. Siden den gang har teknikken vært glemt inntil for ca et år siden. Da begynte min venninne å prate om pjoning, og min nysgjerrighet ble vekket :-)

Jeg fant teknikken på youtube, og det var lettere enn jeg husket! Det ble raskt mange par votter, jeg bruker tykt og godt garn og STOR heklenål så det går rimelig fort unna :-)

Mitt favorittgarn til disse vottene er Eskimo, da det er et veldig mykt og ikke minst tykt garn. Jeg tovet alle vottene jeg strikket forrige vinter, men nå har jeg gått over til å bare børste de innvendig. Jeg klarte å tove de to vottene jeg pjonet først for mye og tok ikke sjangsen på å ødelegge flere.

Her er iallefall tre av de fire parene jeg laget, det ene paret forsvant ut av huset før jeg rakk å ta bilde



Her er de jeg klarte å ødelegge på for hard toving.. jeg hadde glemt hvilket program og hvilken temperatur jeg skulle bruke :-(

1 kommentar:

  1. Så deilige og varme votta du har pjona :) Så er det jo så RASKT å pjone et par når man først tar løs. Må kanskje prøve meg på det garnet jeg også. Pjona 2 par i Viking Balder med pinne nr 9 - det gikk superraskt det også :)

    SvarSlett

Tusen takk for at legger igjen kommentar her, det setter jeg stor pris på :-)